I4s ofwel i-force staat voor internet force en is een dienstverlening van Compoint.
Compoint, een Gents ICT-bedrijf opgericht in 1999, begon in 2001 internetoplossingen voor studentenhuizen aan te bieden.
In samenwerking met en met ondersteuning van Telenet, bracht zij onder het label i4s de “Powered by Telenet” – internetoplossingen voor studentenhuizen op de markt.
Vandaag de dag zijn we volledig onafhankelijk en bedienen we de markt van klein tot groot.
Zo verzorgen we vandaag de internettoegang voor meer dan 5000 gebruikers en dit zowel voor studentenhuizen, kantoren, vakantiewoningen als voor de horeca.
We leggen een beveiligd draadloos en/of bekabeld netwerk aan op de locatie. Elke gebruiker krijgt een eigen login en paswoord waarmee hij of zij vrij en veilig op het internet kan.
We monitoren de installatie van op afstand, maar als er een probleem is met onze installatie komen we kosteloos ter plaatse.
We hanteren een fair use policy per gebruiker zodat het netwerk niet verzadigd kan raken door bijvoorbeeld het eindeloos downloaden van films en muziek door één enkele gebruiker.
Indien de gebruiker een probleem ondervindt, dan meldt deze dat op onze helpdesk die telefonisch te bereiken is van maandag tot en met zaterdag van 10.00 tot 22.00 uur.
Het i4s-netwerk zendt 2 namen uit, namelijk "i4s" en "i4s Guest".
i4s Guest is een open, onbeveiligd draadloos netwerk waar je met een gebruikersnaam en wachtwoord op kunt inloggen en toegang tot het internet kunt krijgen.
Op dit netwerk kan je ook een registratie doen aan de hand van een login (zoals bijvoorbeeld hotelnaam + kamernummer). Bij de registratie, -die éénmalig dient te gebeuren, kies je een e-mailadres als login en een wachtwoord. Met dit e-mailadres en het gekozen wachtwoord kan je je aanmelden op het andere, beveiligde netwerk.
I4S is een beveiligd netwerk met WPA enterprise - op elk toestel dient de gebruiker éénmalig het gekozen e-mailadres en wachtwoord in te geven, waarna hij op elk i4s-netwerk altijd zal kunnen surfen zonder in te moeten inloggen. Dit kan zolang het account geldig is.
i4s zorgt voor tijdsbesparing.
U houdt zich niet meer bezig met het internet; problemen worden rechtstreeks op onze helpdesk gemeld en onze techniekers gaan ter plaatse in geval van problemen met de installatie, het netwerk of het toestel van de gebruiker.
i4s zorgt ook voor kostenbesparing.
De totale maandelijkse bijdrage bij i4s ligt doorgaans een pak lager dan een standaardoplossing. Indien er problemen zijn met onze installatie komt er kosteloos een technieker ter plaatse, m.a.w. naast de maandelijkse factuur van de bijdragen krijgt u van ons geen bijkomende facturen of verdoken kosten. U weet op voorhand wat u betaalt.
Internet is niet meer weg te denken van ons leven. We hebben het altijd en overal nodig.
Wanneer we op een andere locatie komen, zoeken we direct naar de plaatselijke wifi hopen we dat de verbinding veilig en zonder al te veel complexiteit of problemen zal verlopen.
Een zakenman op hotel kan belangrijke informatie mislopen zonder internetverbinding of er niet in slagen een VPN-verbinding te maken met de thuisbasis.
Een student komt in de problemen wanneer taken niet op tijd kunnen ingediend worden omdat de verbinding niet meer werkt.
Op recreatief vlak willen, mensen in vakantiewoningen blijven natuurlijk graag up to date blijven via social media.